Irish hot whiskey 

Witajcie!
Przychodzę do Was z postem, dozwolonym od lat 18stu. 
Mamy piątek! Nareszcie koniec tygodnia. Nie wiem jak Wasz tydzień, ale mój był bardzo intensywny, i cieszy mnie fakt, że mamy piątek. Za oknem pogoda iście depresyjna i zwyczajnie męcząca. Dlatego postawiłam dziś na nieco mocniejszy trunek. Mowa o whiskey na gorąco. Mieszkam w Irlandii i właśnie tu poznałam ten rozgrzewający i aromatyczny drink. Tak naprawdę nie jestem fanką whiskey, ale o tej porze roku myślę, że jest nawet wskazana, zwłaszcza dla osób mieszkających na wyspach, które doskonale znają kaprysy irlandzkiej pogody. 
A jedna szklaneczka nikomu nie zaszkodzi, więc do dzieła! 
Do wykonania Irish hot whiskey, potrzeba nam bardzo niewiele. Głównym składnikiem jest oczywiście whiskey. Gatunek zależy wyłącznie od osobistych preferencji. Ja użyłam swojego ulubieńca, czyli Tullamore Dew. To jedyny gatunek, na który jestem w stanie się skusić. 
Przejdźmy do wykonania naszego drinka. Proporcje to 50ml whiskey i około 100ml gorącej wody. Do szklanki wsypujemy czubatą łyżeczkę brązowego cukru, wlewamy naszą gorącą wodę i mieszamy. Kolejny składnik to spory plaster cytryny, w którą wbijamy około 8-10 goździków. Teraz dodajemy whiskey! Drink gotowy!!! Polecam pić bardzo ciepły, małymi łyczkami. To podstawowa wersja Irish hot whiskey. Wiem też, że cukier można zastąpić miodem, a cytrynę pomarańczą. Ja dziś dodałam kawałek cynamonu i było pysznie. A zapach, który unosił się w całym domu, zwyczajnie mnie oczarował. 
Polecam Wam serdecznie, tego jakże zimowego drinka. Życzę spokojnego weekendu. 
Pozdrawiam i do następnego.....

Komentarze

  1. Czasami daję się skusić na whisky, ale w takiej wersji jeszcze nie próbowałam, a brzmi ciekawie. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu! Polecam serdecznie! Jak tylko pogoda cie dopadnie taka ze potrzebny rozgrzewacz to mysle ze to cudowne rozwiazanie! Pozdrawiam😊

      Usuń
  2. to zdróweczko, zapach i smak można poczuć... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda zachęcająco:) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ze swojej strony moge z czystym sercem polecić ten ciepły drink😊 Pozdrowionka!

      Usuń
  4. ja nie piję alkoholu, co prawda abstynentką nie jestem na 100% ale prawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, grzana whisky jest super, szczególnie w mroźny dzień. I rewelacyjnie rozgrzewa, gdy zbliża się przeziębienie ;) Ja dodaję zamiast wody sok jabłkowy, troszkę podkręca smak przypraw :)
    Tullamore Dew jest mniam, i jeszcze Jamesona lubię :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz o soku jabłkowym nie pomyslałam Mysle ze moze byc super! Sciskam i zycze udanej soboty Kasiu😘

      Usuń
  6. nie piję, nie lubię alkoholu,ale whiskey mam w domu kilkanaście butelek,same ekskluzywne single barrow, muszę zrobić siostrze i bratu tego drinka,pewnie im posmakuje podczas świąt;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie! Najpierw weź ich na spacer niech wymarzną a pozniej Irish hot whiskey bedzie jak znalazł! Pozdrawiam Cie kochana bardzo serdecznie😘

      Usuń
  7. Odpręża, rozgrzewa i do tego pewnie nieziemsko pachnie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Polecam naprawde! Mam nadzieje ze skorzystasz kiedys z tego przepisu! Pozdrawiam Cie Moniko bardzo serdecznie 😘

      Usuń
  8. O bardzo ciekawy pomysł. Ja się raczej nie skuszę, ale zrobię dla taty, bo on gustuję w whiskey :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To napewno zrobisz mu super niespodziankę! Pozdrowionka😘

      Usuń
  9. w sumie czemu nie ;)? trzeba spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie koniecznie! Ja osobiście polecam serdecznie!

      Usuń
  10. Super jest ten Irish hot whiskey ;) Każdy kraj ma soje ulubione alkohole. Tak się składa, że planuję na sylwestra napisać post na temat podawania alkoholi ;)
    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz napisz Ja chętnie przeczytam Jestem ciekawa twoich spostrzezen na ten temat Lubie takie tematy i nie sa mi obce Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Patryk | Blog o żywieniu zbiorowym10 grudnia 2016 23:05

      Ok, nie ma sprawy :)

      Usuń
  11. W domu whiskey nie mam, ale za o teść ma, a nie pije. Przygotuję sobie jak będę u nich w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysl! Polecam! Mam nadzieje ze dasz mi znac jak wykonasz ten irlandzki trunek! Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Smakowity, rozgrzewający i aromatyczny trunek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj serdecznie! Wlasnie takie zdanie mam na temat tego trunku! Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie!

      Usuń
  13. raczej nie pijam alkoholu, a whiskey już w ogóle, ale Tobie życzę na zdrowie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje! Być może kiedyś wykorzystasz ta recepture dla gości Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Na rozgrzanie w zimowe wieczory jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie Pozdrowionka dla Was z mega deszczowego dziś Dublina!

      Usuń
  15. Na Zdrowie :) ... Polecam :) dobre tylko dla smakoszy ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty