Ciecierzyca z chorizo

Witajcie pięknie!

Jak się macie? Czy wszystko u Was dobrze? Mam nadzieję, że pogoda i nastroje dopisują i cieszycie się dobrym zdrowiem. W Dublinie dziś piękne słońce, więc i chęci do życia są zdecydowanie większe.
Chciałabym Wam dziś przedstawić, mój pomysł na szybkie i pożywne danie. 
Bywają dni, kiedy nie mamy czasu stać przy garnkach i gotować pyszności dla naszej rodziny. Szukamy wtedy czegoś ekspresowego i dobrego. I właśnie w taki sposób zrodziło się moje danie. Jest smaczne, szybkie i można je odgrzać kolejnego dnia. Oczywiście to pierwotna wersja ale zapewniam Was, że danie można modyfikować, wedle swojego uznania i smaku. Kiełbaskę chorizo, możemy zastąpić inną kiełbaską albo kurczakiem czy mielonymi pulpecikami. Gotowanie jest jak malowanie smakami i od nas zależy końcowy efekt. 
Ilość składników jakie Wam przedstawiam, starczyła mi dwa obiady. Zapraszam do gotowania ze mną.

Składniki to:
3 puszki ciecierzycy (chickpeas)
1 laseczka kiełbasy chorizo,
2 średniej wielkości marchewki,
2 świeże papryki,
1 duża czerwona cebula,
500ml pasaty pomidorowej,
Ziele angielskie, liść laurowy, sól, łyżka cukru, papryka słodka, pieprz, odrobina papryki wędzonej, szczypta oregano. 

Przechodzimy do działania!
Do zimnego garnka o grubym dnie, wkładamy pokrojoną w plastry kiełbaskę chorizo. 
Niech swobodnie uwalnia swoje aromaty i pięknie się rumieni. Następnie dodajemy pokrojoną w plastry marchew i cebulkę, którą pokroiłam w piórka. Gotujemy na niewielkim ogniu. Gdy wszystkie składniki nabiorą rumianej barwy, czas na paprykę, pokrojoną w grubszą kostkę. Kolejnym etapem jest ciecierzyca, którą należy dobrze wypłukać pod bieżącą wodą i odsączyć na sicie. 
Oczywiście, można kupić surową ciecierzycę i smak prawdopodobnie byłby lepszy, ale w dzisiejszym przepisie proponuję Wam szybkie danie.  Uważam, że ciecierzyca w puszce jest bardzo smaczna i nie odbiega w niczym od tej świeżej. 
Gdy warzywa lekko zmiękną, dolewamy naszą pasatę i przyprawiamy. Całość gotujemy około 20 minut. Jedzonko gotowe! Zapewniam Was, że danie jest godne uwagi i bardzo smaczne. A co najważniejsze, nie jest pracochłonne. Przecież, każdy z nas miewa dni, gdy nie wie w co ręce włożyć, prawda? 
Dlatego też myślę, że takie proste przepisy są bardzo potrzebne w naszych kuchniach! 

Dzień Matki! Tak! Tak! To właśnie dziś na wyspach, obchodzone jest to piękne święto! Tak więc, ściskam Was kochane mamuśki i życzę wytrwałości na każdy kolejny, zapracowany dzień! 

Udanej niedzieli! Pięknego słoneczka, rodzinnej atmosfery i pyszności na talerzu! Życzę Wam miłego dnia! 
Pozdrawiam i do następnego...



Komentarze

  1. super danie :) można zjeść do chleba i do ryżu :) jak nie mam czasu też ratuję się puszkami, bo to zdrowsze niż gotowiec ze słoika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Czasem trzeba cos na szybko wykombinować Pozdrawiam Cie cieplo!

      Usuń
  2. O proszę, co za połączenie! Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jeśli lubisz dość pikantne dania to mysle ze ci zasmakuje Pozdrowionka!

      Usuń
  3. Pogoda u mnie cudna :-)
    Może nie jest zbyt ciepło jeszcze, ale za to słoneczko cały dzisiejszy dzionek świeci. :-)
    Pyszne danie Ci wyszło i chętnie bym zjadła małą porcyjkę :-)
    Słoneczne pozdrowionka ślę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A i ja się mogę pogoda pochwalić Nie wialo nie lalo tylko swiecilo słoneczko wiec dzień calkiem udany Wpadaj to cie poczestuje albo i zapakuje na wynos Powodzenia w nowym tygodniu Pozdrawiam

      Usuń
    2. Nie kuś, bo wpadnę do Ciebie ;-)

      Usuń
    3. Ja jestem otwarta na propozycje hehehhe

      Usuń
  4. To coś dla mnie, jako miłośnika papryki :) Danie smakowicie wygląda :)

    Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia!
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Patryk O! ja tez lubie paprykę Mogę tak surowa wcinac Milego wieczoru mój drogi Pozdrowionka

      Usuń
  5. Podoba mi się ten przepis z kiełbaską chorizo. Już nie raz sprawdziła się w mojej kuchni. Dodaje niepowtarzalnego smaczku. Zrobiłaś smaczne i szybkie danie. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Krysiu za mile słowa Zycze pięknego wieczoru Pozdrawiam

      Usuń
  6. Pyszne danie.Taki słoiczek można zabrać do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda Na wynos idealnie się nadaje Sciskam

      Usuń
  7. Apetycznie wygląda i pewnie obłędnie smakuje. Mam ochotę wykorzystać Twój przepis, ale muszę ciecierzycę kupić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wykorzystaj! Będzie mi bardzo bardzo milo Pozdrowionka

      Usuń
  8. Przyjaciółka ciągle namawia mnie na ciecierzycę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej sliczna! Ja tez cie namawiam i mam nadzieje ze kiedyś się skusisz Pozdrowionka

      Usuń
  9. Bardzo fajne danie :-) zdecydowanie moje smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marzenko Mam nadzieje ze kiedyś wypróbujesz to proste danie i ci zasmakuje Sciskam

      Usuń
  10. Świetny pomysł na danie, można je potraktować i jako śniadanie i obiad i kolację... super :D
    Pozdrawiam ciepło, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Masz racje Jest szybkie i nie drogie wiec fajne na bardzo zapracowane dni Pozdrawiam

      Usuń
  11. oryginalna hiszpańska kiełbaska tradycyjna z wieprzowiny jest trudna do podrobienia.... ale musi być dobre...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!Co slychac? Mam nadzieje ze ok A co do chorizo to masz racje Swietna jest

      Usuń
    2. Pewnie, że ok :) dopadło mnie lenistwo wiosenne. Nic mi się nie chce :) CHCĘ LATA!!!

      Usuń
  12. Muszę wypróbować, bo ciągle nie umiem się przekonać do smaku ciecierzycy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jak milo! Dawno Cie nie widziałam Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie ok Wcale nie musisz lubic ciecierzycy Ja tez wielu rzeczy nie lubie hahah Pozdrowionka

      Usuń
  13. A moje oczy wciąż sunął do tego obrusu. Prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje! To bardzo mile z Twojej strony Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Ciecierzyca-tak! Chorizo-cóż, choć lubię prawie wszystko, co pikantne, to jakoś tej kiełbaski nie polubiłam. Próbowałam kilku różnych, ale nie jest to to, co tygryski lubią najbardziej ;) pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie musisz lubic chorizo Ona jednak jest specyficzna Można tez nic nie dodawać i cieciezyca tez będzie smaczna choc niektórzy to i nawet tego nie lubia Pozdrawiam

      Usuń
  15. Świetne połączenie :). Myślę, że się skuszę :).

    OdpowiedzUsuń
  16. może wypróbuję ten przepis:) paprykę uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio ciągle robię hummusy, to może teraz czas na Twoją wersję ciecierzycy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. O mniam mniam! Pysznie i pożywnie - wspaniałe połączenie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje To żadne mistrzostwo ale czasem potrzebne i takie danie prawda? Pozdrawiam

      Usuń
  19. Bardzo smaczne połączenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti Pozdrawiam cie bardzo serdecznie Udanego tygodnia!

      Usuń
  20. Ciekawe danie :) I jaka ładna serwetka! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam cieciorkę- koniecznie musze wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana To bardzo szybkie danie a chorizo można zastapic innymi dodatkami Niemniej jednak szybko i w miare zdrowo Pozdrawiam

      Usuń
  22. Wygląda bardzo smakowicie. Spróbuję zrobić coś podobnego tylko że zwykłą kiełbasą i gotowaną ciecierzycą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cieplutko O to chodzi w kuchni Trzeba się inspirować i dodawać cos od siebie Ze zwykla kielbaska będzie super albo polecam piers z kurczaka Pozdrawiam

      Usuń
  23. Słowiańsko i zdrowo się zrobiło :) Nie doceniana cieciorka górą! Lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie Ja sama jem ja od niedawna a jak się okazuje jest mega zdrowa i smaczna Pozdrowionka

      Usuń
  24. Jako oddana fanka cieciorki dziękuję Ci za ten przepis i ciesze się, że Cię znalazłam. Już czerpię inspirację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to pewnie masz więcej ciekawych inspiracji odnośnie cieciorki Chetnie bym się dowiedziała co ty z niej tworzysz Pozdrawiam cieplo

      Usuń
  25. Ja to jestem wielką fanką takich ekspresowych jednogarnkowych dań, a cieciorkę odkryłam niedawno i bardzo mi posmakowała :D Twój propozycja wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dzięki! Ja tez nowicjuszka w tym temacie wiec jak u ciebie zobaczę cos pysznego z dodatkiem cieciorki to będę bardzo szczesliwa Pozdrawiam

      Usuń
  26. nie wiem czy takie danie było by w moim guście :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie lubisz takich skladniokow to pewnie nie ale przecież nie musisz lubic wszystkiego prawda? Pozdrawiam cieplo

      Usuń
  27. Na pewno będzie mi smakować, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Magda To danie jest szybkie i może nie jakies wyjątkowe ale naprawdę smaczne Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  28. Chyba jednak nie przekonuje mnie to danie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam cieplo! Wcale nie musi cie przekonywać Przeciez każdy z nas ma swoje gusta i smaki i ciesze się ze jesteś szczera Pozdrowionka!

      Usuń
  29. Odpowiedzi
    1. Hej Martyna! Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie ok? Pozdrowionka!

      Usuń
  30. Wszystkie składniki bardzo lubię, więc danie powinno przypaść mi do gustu. Na pewno wypróbuję Twój przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się bardzo ciesze Mam nadzieje ze Twoja wersja zasmakuje wszystkim! Pozdrawiam!

      Usuń
  31. Kocham hiszpańskie chorizo i jamón, ale chwilowo po powrocie z Madrytu chyba się wstrzymam z ich jedzeniem. Na pewno nie na długo (może wytrzymam 3 dni), bo koniecznie muszę wypróbować twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawa jestem smaku tego dania. Wygląda przepysznie.
    Muszę wypróbować i zrobić - zapisuje do przepiśnika.
    Dzięki za polecenie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze to danie zagości na Twoim stole niebawem Pozdrawiam!

      Usuń
  33. Takie danie to musi być pyszne:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Danie z ciecierzycy prezentuje się smacznie:) Przeglądłam sobie też Twój poprzedni wpis o Dubaju i ...pozazdrościłam:) Nie tyle Dubaju, co w ogóle wakacji, bo u mnie ostatnio przy małym dziecku i budowie domu jakoś tak ciężko z wyjazdami. I jeszcze jedno, czy mi się zdaje, czy twoja strona startowa bloga uległa metamorfozie? Pozdrawiam wiosennie już:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za mile słowa! Pozostaje mi zyczyc Tobie i rodzince wszystkiego dobrego i szybkiego urlopu w jakies fajne miejsce Pozdrawiam

      Usuń
  35. Pysznie wyglada, a ja lubie takie dania:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Rzeczywiście, ciecierzyca z puszki jest równie dobra, a szybciej się gotuje i można mieć po powrocie z pracy szybko świeży posiłek. Bo w posiłkach też chodzi o to, by były świeże, jednak kto z ludu pracującego ma czas na codzienne długie gotowanie? Przeważnie gotujemy na kilka dni, albo odmrażamy coś wcześniej przygotowanego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i swiete słowa Mysle ze to danie nie jest mistrzowskie ale pomocne dla pracujących i zabieganych Pozdrawiam cieplo i dziekuje za komentarz!

      Usuń
  37. Bardzo rzadko wykorzystuję ciecierzycę. Twój przepis jest wart wypróbowania, bo i składniki łatwodostępne i przygotowanie nie zabiera zbyt wiele czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wlasnie o to chodzilo w tym daniu Polecam serdecznie!

      Usuń
  38. Bardzo lubię szybkie i smaczne dania, a Twoje wygląda apetycxnie, więc przepis zabieram . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo lubię szybkie i smaczne dania, a Twoje wygląda apetycxnie, więc przepis zabieram . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Uwielbiam takie ekspresowe dania, zwłaszcza że po pracy nie mam czasu godzinami sterczeć przy garach

    OdpowiedzUsuń
  41. To zdecydowanie moje smaki, moje gusta kulinarne! Uwielbiam potrawy wytrawne, a z dodatkiem ostrych przypraw, czy papryczek to już w ogóle :) Cieciorkę również jadam bardzo często i z przyjemnością spróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty