Batoniki owsiane

Witajcie kochani! 
Dziś chciałabym się z Wami podzielić, bardzo prostym przepisem na batoniki owsiane. To świetna przekąska dla łasuchów, ale też bardzo zdrowa alternatywa na śniadania czy podwieczorki. W towarzystwie jabłuszka lub innego owocu, będzie radością dla podniebienia i doda nam energii na cały dzień. To bardzo zdrowy batonik, który nie zawiera konserwantów a przede wszystkim jest domowej roboty i tak naprawdę sami dozujemy składniki z jakich chcemy go wykonać. Jestem przekonana, że i naszym maluchom zasmakują takie batoniki. Tym bardziej, że możemy wykonać je wspólnie. Są dziecinnie proste a wykonanie ich zajmuje 10 min, bez pieczenia oczywiście!  
Przechodzimy do działania. 
Do wykonania mojej porcji użyłam 2 kubków płatków owsianych. Kolejny kubek stanowiły dodatki. W moim przypadku były to, płatki migdałowe, garść rodzynków, odrobinę siemienia lnianego i słonecznika. Bardzo chciałam dodać żurawinę, ale niestety zabrakło jej w moich zapasach. Bakalie są naprawdę dowolne. Można dodać orzechy, wiórki kokosowe, migdały i wiele innych. Najważniejsze jest to, by wszystkie składniki nam smakowały. 
Ok, wracamy do przepisu. 
Do miski wsypujemy, 2 kubki płatków owsianych, plus jeden kubek z dowolnymi bakaliami. Następnie dodajemy łyżeczkę gorzkiego kakao. Całość energicznie mieszamy. 
(dużo łatwiej połączyć ze sobą suche składniki, dzięki temu wszystko dobrze się rozprowadzi i bakalie nie osiądą w jednym miejscu) 
Kolejnym etapem jest dodanie produktów, które będą klejem dla naszych batoników. 
Jedno jajko(uprzednio rozmącone), 1 łyżka masła orzechowego, dwie duże łyżki miodu i dwie duże łyżki syropu klonowego. Oczywiście, można użyć samego miodu lub syropu klonowego. Wybór należy do nas samych. 
Całość mieszamy. Masa powinna być lekko  klejąca ale nie płynna. 
Całość przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Masę rozprowadzamy równomiernie do uzyskania grubości jaka nam odpowiada. Można pomóc sobie mokrą dłonią, aby powierzchnia była gładka. 
Wstawiamy do piekarnika na około 20 min. 
Gdy wierzch się pięknie zarumieni a zapach kusząco będzie snuł się po domu, to znak że nasze batoniki są gotowe! 
Nie można kroić masy gdy jest ciepła. Będzie się kruszyć i zwyczajnie rozpadać. 
Czekamy aż ostygnie i kroimy na dowolnej wielkości kawałki. Gotowe! 
Kilka moich kostek, zawinęłam w papier do pieczenia i obdaruje nimi bliskich.
Mam nadzieję, że się ucieszą i sprawie im radość. Naprawdę, polecam Wam te batoniki! Są pyszne, zdrowe i zawsze się udają!  
Ok! Uciekam gotować obiadek! Dziś kotlety z batatów! 
Pozdrawiam i do następnego... 


Komentarze

  1. Wyglądaja niesamowicie smacznie. Z chęcią zabrała bym do pracy takie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności, strasznie lubię takie domowe owsiane batoniki, zawsze można dodać do nich to na co akurat ma się ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie! Wiesz co jesz! Pozdrowionka!

      Usuń
    2. Też uwielbiam domowe słodkości,ze sklepowych nie kupuję już nic☺

      Usuń
  3. Lubię!
    Fajnie jest mieć je zawsze przy sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Tez je lubie i wielokrotnie ratują poerwszy głód heheh Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja robię granolę, ale ma ona jeden minus nie można jej wszędzie zabrać ze sobą i najlepiej smakuje ona do jogurtu!

      Usuń
  4. Idealna przekąska :) Bardzo lubię wszystko, co zawiera płatki owsiane, bo taki posiłek nie dość, że jest pyszny to i syci na długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie z Toba i ciesze sie ze płatki owsiane ciesza sie obecnie dosc sporym uznaniem Prosta rzecz a cieszy pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie, aż ma się ochotę sięgnąć i podkraść jeden batonik. :-) Ja robię ciasteczka owsiane, ale nie oglądaj, bo zdjęcia tam i paskudne wyszły. :-/
    Twoje batoniki wyszły przecudne :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrob te batoniki i wyjdą dokładnie takie same A ciasteczka owsiane sa zawsze pyszne i nie musza byc wyjątkowo piękne Pozdrawiam!

      Usuń
    2. A zrobię batoniki, a co mi tam, ale muszą troche poczekać, bo na pilnie mam już długą listę ;-)

      Usuń
  6. Przyznam się, że nigdy ich nie robiłam, chociaż widywałam już w sieci... Wyglądają bardzo kusząco...😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania Sa naprawde smaczne i bardzo szybkie do zrobienia! Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Wyglądają smakowicie i niezwykle profesjonalnie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Dziękuje za miłe słowa ale do profesjonalizmu to i mi i tym batoników wiele brakuje Najważniejsze ze sa smaczne i zdrowe Zachęcam do wypróbowania tego przepisu! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Hej Agnes :)
    Twoje batoniki wyglądają przepysznie :) Bardzo lubię ciastka owsiane :)
    Są takie apetyczne :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  9. takie batoniki u mnie sprawdzają się na wyjazdach, w drodze wspaniale się je zajada i nie sięga po przydrożne "smakołyki" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O wlasnie! To prawda Z powodzeniem zastępują te wszystkie "dobroci" których nie powinnismy jesc! Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Ale kusisz,zgłodniałam. Dasz trochę?

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne.Zrobiłam kiedyś podobne - przynajmniej szybko "zapycha".. a za mną chodzi granola , robiłaś kiedyś ?? Ciekawe jak smakuje taka domowa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Granole robi sie bardzo podobnie tylko po upieczeniu trzeba to rozbić na drobne kawałki. Lubie granole zwłaszcza z jogurtem greckim Mniam! Pozdrawiam!

      Usuń
    2. No własnie do tego celu potrzebuję granolę ;) Jogurt robię sama :) z pomocą Thermomixa :)))

      Usuń
  12. Od dłuższego czasu mam smaka na takie batoniki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To do dzieła kochana! Szybko i smacznie Pozdrowionka!

      Usuń
  13. Świetne, smaczne i bardzo pożywne batoniki. Uwielbiam takie przekąski do pracy, jak również przed i po treningu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Masz racje moja droga! Batoniki na czasie smaczne i zdrowe. Ciesze sie ze maja tylu zwolenników! Pozdrawiam!

      Usuń
  14. zawsze się udają... heeee
    kusisz, będę musiała spróbować...

    dodaję do linków, zeby mieć przepis pod ręką i na blogu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde sie udają! Zrob i zobaczysz Pozdrawiam😘

      Usuń
  15. Uwielbiam takie batoniki:) A Twoje wyglądają wprost genialnie! Mogłabyś je sprzedawać hurtowo bo sam widok kusi ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam! Sa proste i szybkie i powiem ci ze osobiście ciezko mi sie przekonać do śniadań a taki batonik zjem i juz jest lepiej Trzyma troche i chyba jest zdrowy Wczoraj zrobiłam z żurawina i chyba były smaczniejsze Pozdrawiam

      Usuń
  16. Uwielbiam takie pyszne batoniki:) Porywam jednego i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Porywaj nawet wiecej Dla Ciebie zawsze sie znajda Pozdrowionka!

      Usuń
  17. wyglądają świetnie i trudno uwierzyć, że bez pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Olu Pewnie nie czytałaś postu bo te batoniki wymagają jednak pieczenia Nie długo bo około 15 min ale jednak zawsze Pozdrawiam😊

      Usuń
  18. Takie domowe batoniki są najlepsze! Twoje bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje! To miło słyszeć takie słowa Pozdrawiam❤️

      Usuń
  19. Ale pięknie wyglądają! Na pewno przed schrupaniem zafundowałabym im sesję zdjęciową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak! Ja to tylko ekspresowe zdjecie iPhonem i tyle Nie mam czasu choc zdjecia jedzenia bardzo mi sie podobają Pozdrowionka😘

      Usuń
  20. To coś dla mnie, idealne do pracy. Dziękuję za przepis. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze go kiedys wykorzystasz Naprawde jest prosty a dowolne dodatki zmieniają smak i szybko sie nie beda nudzić Pozdrawiam

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam ciepło kochana! Udanego tygodnia dla ciebie☀️

      Usuń
  22. Takie domowe są przepyszne, a twoje wyglądają bardzo zachęcająco i nie wątpię, że smakują obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sa proste i fajne i szybkie a to ważne prawda😊😊😊 Pozdrawiam

      Usuń
  23. Pysznie wyglądają. Zjadłabym, tylko robić się nie chce haha :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. I think it's very healthy food, Agnes. What can I use instead of peanut butter?

    OdpowiedzUsuń
  25. To się nazywa zdrowe łasuchowanie :) gdybym mogła porwałabym jednego ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. mniam! takimi batonikami to ja się mogę zajadać :) na drugie śniadanie do pracy idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale fajnie wyglądają! Robiłam jak dotąd tylko takie bez pieczenia i jajka. Te z pewnością też wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jestem strasznym łasuchem, więc twój przepis to idealne rozwiązanie dla mnie (bo ostatnio chciałam trochę ograniczyć słodkie) W wolnej chwili na pewno wypróbuję! A zdjęcie bardzo ładne, wzmaga apetyt na te batoniki:)

    OdpowiedzUsuń
  29. kusza mnie już od jakiegoś czasu ale zawsze to odwlekam... może czas zrobić! podoba mi się Twoja wersja:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam batoniki owsiane, robiłam je już z tysiąc razy ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pewno zrobię takie bo są bardzo kuszące

    OdpowiedzUsuń
  32. Wyglądają smacznie - moja rodzina lubi takie przekąski, więc niewykluczone, że spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam owsiane batoniki i też często je robię, więc ja jestem na duuuże TAK dla tego przepisu :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  34. Edytko Bede cie odwiedzać a batoniki polecam😘

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie wyglądają. Bardzo lubię takie batony. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Może w weekend znajdę trochę czasu i je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Przypomniałaś mi tym przepisem owsiane ciasteczka jakie kiedyś piekłam ;)
    Powinnam sobie upiec takie batoniki bo prawie każdy dzień zaczynam od płatków owsianych...na surowo ;) I Twoje zdjęcia są takie zachęcające! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty