Croque monsieur-chrup Pan!!!

Witajcie kochani! 
Na samym początku, chciałabym Wam gorąco podziękować za liczne komentarze! Dla mnie taka interakcja, jest bardzo cenna. Cieszy mnie to, jak małą dziewczynkę podkradanie mamusiowych kosmetyków. Dziękuje Wam za to z całego serducha. 
Drugą sprawą jest to, że moi goście już polecieli i wracam do normalnego trybu życia. Po choince nie ma już śladu, a magiczny czas to już tylko wspomnienia. 
Powiem Wam szczerze, że wejście w normalny tryb życia, nie jest wcale taki łatwy, ale robię co mogę. 
Nadrabiam zaległości i zaczynam żyć, tym nowym 2017 rokiem. 
Dziś przychodzę do Was z szybką przekąską, którą zaserwowałam zamiast obiadu. 
Nie miałam czasu na bardziej kreatywne danie, niemniej jednak, nikt się nie skarżył, i każdy był zadowolony. 
Croque monsieur czyli chrup Pan, to nic innego jak tost z szynką, serem i beszamelowym sosem. Pierwszy raz jadłam ją gdzieś we Francji, ładnych parę lat temu, i od tego czasu odtwarzam ją w moim domu. Zawsze jest bardzo lubiana i mam nadzieję, że i wam zasmakuje. 
Do wykonania tej kanapki, potrzebne nam będą 4 składniki. Chleb tostowy, ser, dobra szynka i sos beszamel, który pewnie każdy zna i umie przygotować. 
W oryginalnym przepisie, używamy sera gruyere, ale ja wykorzystałam cheddar i myślę, że doskonale spełnił swoją rolę. 
A więc, przechodzimy do montażu! 
Hmmm... Nie wiem jak zebrać tą układankę w rozsądne zdanie, ale postaram się nie namieszać za dużo. 
Tostowaną wcześniej kromkę chleba, smarujemy beszamelem, dodajemy plaster szynki i posypujemy serem. Na ser kładziemy kolejny plaster szynki i jeszcze raz ser. Całość przykrywamy drugim kawałkiem chleba. Piramida gotowa! 
Górę kanapki polewamy sosem beszamelowym i posypujemy obficie serem. Teraz wystarczy zapiec w piekarniku i cieszyć się jej smakiem. Pieczemy do uzyskania złotego koloru. Wtedy napewno jest gotowa i smaczna. 
Pamiętajcie aby tostować chleb wcześniej! Dzięki temu uzyskacie efekt chrupkości a nie rozmoczony, miękki kawałek chleba.  
Wiem, wiem! 
Ta kanapka nie należy do tych najlżejszych, ale w awaryjnych sytuacjach jak, brak czasu na obiad lub niespodziewani goście, dla mnie królową i tyle. 
Moją kanapkę podałam w towarzystwie świeżej sałaty i czerwonej cebulki. Myślę, że takie zestawienie było bardzo korzystne dla smaku. 
Jest też, druga wersja tej kanapki. Różni się tym, że na górę dodajemy sadzone jajko. Nosi nazwę, Croque madame czyli... chrup Pani! 
Mam nadzieję, że skusi Was ta kanapka i wykonanie ją w swoich domach. 
Chrupiący pan czy chrupiąca pani, naprawdę są smaczne i warte uwagi. 
Pozdrawiam i do następnego...


Komentarze

  1. U mnie po choince też już nie ma śladu i będę za nią tęsknić. ;-)
    Kanapeczka wygląda bardzo apetycznie, aż ślinka leci... :-)
    Pozdrowionka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Aniu Mi do teraz brakuje tych swiatelek i błyskotek Jakos szaro buro w domu się zrobilo Co do kanapek to wiem ze sa bardzo proste i mało efektowne ale wiem tez ze każdy kto je u mnie jadl był bardzo zachwycony wiec.... sila tkwi w prostocie Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pyszności u Ciebie! Bardzo lubię takie tostowe, zapiekane kanapeczki. Dziękuję za wizytę na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie była przyjemność I będę chętnie zagladac Pozdrawiam!

      Usuń
  3. oj takie śniadanko to ja rozumiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Pisalam ze z braku czasu miałam te tosty na obiad ale jak ktoś lubi takie sniadania to pewnie ze tak Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Aż ślinianki zaczynają intensywnie pracować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj przepraszam za to Mam tez nadzieje ze kiedyś zrobisz je w swoim domu Pozdrawiam!

      Usuń
  5. "wypasiona" kanapka, na zimowy poranek będzie idealna;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Lena! Trafne stwierdzenie WYPASIONA oj taaaak Grzeszna bardzo Pozdrowionka!

      Usuń
  6. Aż się głodna zrobiłam :) a jestem bez śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadaj do mnie! U mnie zawsze cos się znajdzie Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ale świetna kanapka! I z tą miseczką warzyw fajnie się prezentuje, na pewno można się nią porządnie najeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie Salatka to dobry i zdrowy dodatek do tych przepysznych kalorii Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Zrobiłam się głodna :) Takie tosty są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyszne pysze Może nie powinnismy ich jesc zbyt często ale od czasu do czasu... Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie Nie jest trudne a smakuje każdemu Jeden tost plus salatka wystarczy aby napelnic brzuszek głodomora Pozdrawiam!

      Usuń
  10. a u mnie czasem nadwyżki chleba tostowego, przyda się pomysł :)
    dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  11. Jadłam i muszę powiedzieć że to było pyszne !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chociaż jeden namacalny czytający i smakujący Buziaki i do jutra slonce moje!

      Usuń
  12. Co jak co ale wygląda to wybitnie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest grzesznie kaloryczne i pewnie dlatego smakuje fajnie Polecam! Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Kto by się przejmował kaloriami widząc ten ciągnący się ser i chrupiącą skórkę :D Na sam widok chce się je schrupać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem wiem Nie za zdrowa i fit ta kanapka .... az się wstydzę ale taki był mój obiad w biegu i dzięki niemu do wieczora bylam syta Jedna kanapka miała moc Pozdrawiam cie cieplo!

      Usuń
    2. Agnes, nie musisz się wstydzić :) Na pewno od czasu od czasu taki obiad nie zaszkodzi nikomu :) Sałatka jest, a ona też dostarcza składniki odżywcze :) Kalorii też nie należy się bać. Każda osoba ma inne zapotrzebowanie energetyczne, a stosowanie diet niskoenergetycznych jest niekorzystne dla naszego organizmu.

      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  14. Oj tak! Smaczne i z pewnością warte uwagi :D Mniamusie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Mam nadzieje ze wszystko u ciebie dobrze Może to żaden wynalazek ani najnowszy zdrowy trend ale czasem ratuje skore gdy nie ma czasu na romans z garnkami! Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Pyszne i ciepłe śniadanko. Bardzo na czasie w te zimne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie te tosty były obiadem ale dobre na kazda pore jedzeniowa Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Zgłodniałam patrząc na zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje ze o odpowiedniej porze zglodnialas haha Pozdrowionka!

      Usuń
  17. Pyszności u Ciebie! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  18. Odpowiedzi
    1. Dziekuje Smakowicie i szybko Takie proste przepisy czasem się przydają Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziekuje A do tego szybkie w konstrukcji Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Dziekuje slicznie Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  19. Super pomysł! Ja ostatnio lubię robić zapiekanki z piekarnika, ale takiego cuda jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie Pozdrawiam cie Madziu!

      Usuń
    2. Polecam serdecznie Proste i bardzo smaczne! Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Bardzo apetyczne kanapeczki zrobiłaś :) Tak się składa, że ja dzisiaj sobie tosty zrobiłem z serem :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I fajnie! Takie szybkie kanapki czy tosty wcale nie sa zle Może mało modne i troche ciężkie ale kto komu karze się objadać prawda? Udanego weekendu Patryk! Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
    2. Takie kanapki jeszcze nikomu nie zaszkodzily Może nie sa najlżejsze ale zawsze się sprawdzają Pozdrawiam!

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. No taka grzeszna przyjemność hahah Milego weekendu! Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziekuje Pozdrawiam cie goraco!

      Usuń
  22. U mnie po choince też nie ma śladu. Wszystkie ozdoby pochowane. Pozostaną wspomnienia.

    Na taką kanapkę to i ja skusiłabym się. Sama czasami jak nie mam czasu i siły na gotowanie robię jakieś zapiekanki na obiad, np. na bułkach i nikt nie narzeka, zjadają wszystko co do ostatniego okruszka.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana wpadaj do mnie na pogaduchy to i kanapki się znajda Sciskam!

      Usuń
    2. Kochana ja zapraszam cie serdecznie na kanapki i nie tylko Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  23. Pyszności!
    U mnie choinka (a w zasadzie dwie sztuki) nadal stoją i postoją pewnie jeszcze, bo córka nie da ich ruszyć ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Corce nie wolno odmowic No coz Mi bardzo brak tych kolorowych swiatelek wiec rozumiem Twoje dziecko Pozdrowionka!

      Usuń
  24. Pysznie się prezentuje, uwielbiam :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Beti! Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie dobrze Pozdrowionka!

      Usuń
  25. Pychota! Super pomysł!Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wygląda naprawdę bardzo apetycznie :) !

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny kolor, aż chce się sięgnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajny i ciekawy przepis :) z chęcią go wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  29. Czasami taka kanapka ratuje życie, a ja lubię zjeść coś takiego raz na jakiś czas :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty