Prezent od serca!

Prezenty, prezenty, prezenty! To temat wyjątkowo na czasie. Zbliżają się święta, a wraz z nimi prezenty. Myślę, że każdy z nas w głębi duszy, ma w sobie odrobinę dziecka i liczy na drobiazg pod choinką dla siebie. Właśnie! Drobiazg! 
Czy prezenty świąteczne to jeszcze drobiazgi? Dzieci mają coraz większe i droższe wymagania, a i dorośli pragną, aby ich prezenty były wyjątkowe i trendy. Takie, którymi można pochwalić się, choćby na portalach społecznościowych. 
Torebki od LV, bransoletka od Swarovski czy dobrej jakości sprzęty. Media nakręcają nas, na coraz większe zachcianki, przez co wpadamy w pułapkę zwykłego CHCIELIZMU. Z drugiej strony sama pamiętam święta, kiedy nie było nic pod choinką i czułam jakiś smuteczek, niedosyt. Dlatego też, może warto lekko ochłonąć i postarać się, aby nasze prezenty miały duszę, nie koniecznie cenę. Wiadomo! Kto bogatemu zabroni!! Ale czy przeciętny Kowalski powinien zapożyczać się, aby prezenty zajęły większą cześć mieszkania, tylko dlatego że trzeba się pokazać? 
Młode pokolenie pewnie nie będzie pamiętać czasów, gdy czekało się na owoce, orzechy i czekoladę. Czasem szalik i rękawiczki robione na drutach. Wszystko tak bardzo cieszyło! 
Czy to nie było cudowne? Pamiętam swoją szmacianą lalkę, którą dostałam pod choinkę, będąc małym urwisem. Nie wyglądała jak barbie, ale spełniała wszystkie moje oczekiwania. Przeżyła ze mną wiele lat i miałyśmy kilka fajnych przygód razem. A gdybym wtedy dostała kopertę z pieniędzmi? Czy miałabym takie ciepłe wspomnienia? Pewnie nie! Dlatego, może warto pomyśleć o prezentach w sposób ciepły i miły. Nie jak o obowiązku czy konieczności. Prezenty nie muszą być kupne. 
Pamiętacie ile radości sprawiało nam, robienie laurek dla rodziców, albo zbieranie kwiatków czy szyszek dla babci? Czy to nie było urocze? 
A jeśli jesteście rodzicami, nie cieszą Was obrazki od własnych dzieci? 
Wszystkie takie prezenty, łączy jedno. Miłość i szczere uczucia, szacunek i serdeczność. Piszę ten post dlatego, że sama dziś otrzymałam cudowny prezent. I to właśnie taki od serca. Moja dobra koleżanka, wpadła do mnie z wizytą. Otrzymałam od niej wspaniałe, ręcznie robione pierniki, które zapakowała w cudowny sposób! 
Czy to nie jest wspaniały prezent? A gdy pomyślę, że pakowała je z myślą o mnie, to tak mi się ciepło na sercu robi..... ach......  Dziękuje jej za to serdecznie!
Myślę, że takie prezenty są najcenniejsze na świecie, i każdemu z Was, życzę właśnie takich serdecznych i przyjaznych prezentów od serca. Choć jak wspominałam w poprzednim poście, atmosfera i klimat to najlepszy prezent na święta, jaki rodzina może otrzymać i obdarować się wzajemnie, czego Wam życzę z całego serca!
Pozdrawiam i do następnego......

Komentarze

  1. Pierniczki! Pierniczki w pięknie ozdobionym słoju to cudowny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Agatko! Dla mnie to była super mila niespodzianka od serca Pozdrawiam Cie cieplo!

      Usuń
  2. ja dawałam rok temu przyjaciółkom moje konfitury, ładnie opakowane, widziałam,że to był udany prezent:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj kochana! Konfitury? Ojej mnie byś kupiła Dla mnie takie prezenty z sercem i dusza sa najcenniejsze. Moze to nie jakis wielki temat ani prezentacja ale emocje, które cenie sobie najbardziej Pozdrawiam Cie ślicznie i zycze miłego dnia 😘

      Usuń
  3. Bardzo lubię robić ręcznie robione prezenty, mają one dużo większą wartość niż kupiony w ostatniej chwili nawet bardzo drogi przedmiot. Najważniejsze jest zaangażowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego wlasnie napisałam ten post abyśmy doceniali takie małe wielkie rzeczy które sa zwyczajnie cudowne😘

      Usuń
  4. To jest bardzo fajny prezent. :-) Ja w tym roku również daję w formie upominku pierniczki w pięknej puszce, a do tego domowy likier kawowy. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda ze nie jestem na liście twoich przyjacioł bo bym bardzo sie cieszyla z takiego prezentu Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  5. Takie domowe własnoręcznie zrobione najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Olu! Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie dobrze? Tak! Uważam ze takie prezenty domowej roboty sa naprawde cudowne 🎄🎅🏼 Pozdrawiam!!!

      Usuń
  6. znam radośc z takiej miłej niespodzianki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mała ale jaka cenna😊 Pozdrawiam Cie ciepło z samego rana!

      Usuń
  7. Bardzo lubię dawać i dostawać prezenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuje ze kazdy z nas lubi. Dlatego tez pisałam ze nadal mamy w sobie cos z dziecka Miłego dnia❄️😊

      Usuń
  8. największy dysonans widać przy takich okazjach jak na przykład święta.... jeden dostaje drobiazg a inny drogi sprzęt czy biżuterie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest kochana Jak juz pisałam w poście Kto bogatemu zabroni Albo moze kto próżnemu zabroni... Pieniądz zawsze miał władze i ogłupiał najłatwiej Tak wiec czesto jesteśmy na przegranej pozycji Pozdrawiam😊

      Usuń
  9. Ja bardzo lubię dostawać takie prezenty. One znaczą, że jesteśmy ważni. Ktoś poświęcił swój czas aby sprawić nam przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnieszko! To prawda! Zgadzam sie z Tobą Pozdrawiam🎄❄️

      Usuń
  10. Sama lubie takie recznie robione prezenty,ile one radosci niosa i piekne opakowanie recznie zrobione.Bylabym zadowolona z takich pierniczkow i ulubionej swieczki pod choinka nic wiecej mi nie potrzeba.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sie ciesze ze cie widze Madziu! Prezenty z dusza chyba maja najwieksza moc Mowie ci szczerze ze bardzo ale to bardzo mnie pierniczki ucieszyły Mam nadzieje se Ty tez otrzymasz jakis prezent pod choinkę wlasnie od serca abyś czuła sie bardzo ważna i doceniana Sciskam cie kochana😘🎄❄️

      Usuń
  11. Własnoręcznie wykonany prezent to najwspanialszy upominek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale śliczny prezent dostałaś, tak ważne aby takie prezenty były od serca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to był prezent od serca Ciesza mnie takie wlasnie podarunki bo wszelkie materialne rzeczy mogę sobie sama kupic Pozdrawiam cieplutko i zycze ci bardzo fajnego dnia

      Usuń
  13. Bardzo mądry post, zgadzam się z Tobą w stu procentach. Ludzie w dzisiejszych czasach nieco ześwirowali na punkcie prezentów. Osobiście byłam przerażona, gdy już na Mikołajki reklamy zachęcały do kupna laptopa czy wypasionego tableta na prezent dla dziecka. To w takim wypadku co ma dostać pod choinkę? Mercedesa chyba, bo przecież wtedy musi być coś jeszcze większego i droższego. Cieszę się jednak, że są jednostki, które podchodzą do tego tematu racjonalnie i cieszą się z dawanych i otrzymywanych małych, robionych własnoręcznie podarków od serca. Bo przecież takie prezenty są prawdziwe i to one tworzą po części tę "magię Świąt". Rozpisałam się trochę, ale już kończę i pozdrawiam serdecznie, a pierniczki są śliczne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja Dziekuje za ten cudowny komentarz! Ciesze się ze przeczytalas mój post i podobnie myślisz do mnie Balam się ze będzie zle przyjęty a i zdjecie nie jest artystyczne ale skoro to mój blog to chce wyrazac na nim wlasnie sama siebie a ze teraz jestem na etapie poszukiwania prawdziwej magii swiat to napisałam co czuje Takie prezenty maja wielka moc bo wiesz ze kos chciał zrobić ci przyjemność i darzy cie sympatia To wlasnie jest ta magia Kurcze teraz to ja się rozpisałam SCISKAM!!!!

      Usuń
  14. Tak to jest rewelacyjny sposób na prezenty ja się bawię w robienie ciasteczek różnych ;) Pierniczki swoją drogą ;)Śliczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ze zgadzasz się ze mna Zycze Tobie cudownych wypiekow i magii zapachow w Twoim domu Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  15. Też zawsze dołączam do prezentów zestaw własnoręcznie upieczonych ciasteczek, bezików lub domowych czekoladek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak cudownie! Mysle ze to wspaniały pomysł Sciakam😘

      Usuń
  16. Taki woreczek cudnych, pachnących pierników, wygrałby u mnie z każdą bransoletką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wygrały! Jestem jak najbardziej na tak! Pozdrawiam Cie Moniczko😘

      Usuń
  17. To prawda. Własnoręcznie zrobione prezenty, takie od serca to najlepsze prezenty. Cieszą najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Jak ja bym chciała zeby wiecej ludzi doceniali takie drobiazgi od serca😘 Pozdrawiam goraco!!!

      Usuń
  18. Zgadzam się w stu procentach z tym co napisałaś. Najważniejsze są prezenty od serca, nie jakieś tam drogie kupione w sklepie. Ja trzy lata temu na urodziny dostałam od córek misia, uszytego przez nie własnoręcznie ( ze starego szlafroka ) szyły go w wielkiej tajemnicy. Ten miś tak rozczulił moje serce...i takie prezenty cieszą najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwie sie bo gdybym ja takiego misia dostała to bym chyba płakała ze wzruszenia pół swiat Pozdrawiam cie kochana bardzo serdecznie❤️

      Usuń
  19. ta pogoń za prezentami już mnie zniechęciła a w tym roku to już szczególnie.... w tym roku stawiam na zupełnie inne wartości i zdecydowanie jestem fanką jadalnych prezentów-takich przygotowanych własnoręcznie od serca:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci kochana za ta wspaniała wypowiedz Pozdrawiam Cie goraco i zycze cudownego wieczora ❤️

      Usuń
  20. Wspaniały prezent :) Takie prezenty są najbardziej wartościowe bo robione z miłością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak! Dlatego tez napisałam ten prosty post aby pokazac swoje emocje jakie mi tego dnia towarzyszyły 😘 pozdrawiam!

      Usuń
  21. Mikołaj by sie nie powstydzil!

    OdpowiedzUsuń
  22. Również zgadzam się z Tobą w 100%. Dzisiaj dzieci mają naprawdę straszne wymagania, jeżeli chodzi o prezenty i często są to drogie, a nie każdego stać na takie drogie prezenty. Ja bardzo lubię nie tylko dostać jakiś prezent, ale również i podarować komuś jakiś prezent. Ja nie mam wymagań co do prezentów. Ja cieszę się nawet z otrzymania samej czekolady.
    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz dobre serce Patryk Dlatego ciesza cie wszelkie drobiazgi POZDRAWIAM!

      Usuń
  23. Myślę, że takie prezenty typu pierniczki w ozdobnym woreczku świetnie się sprawdzą jak mamy dużą rodzinę i chcemy każdego obdarować takim drobiazgiem od serca :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie Takie gesty zostają w pamięci na bardzo długo! Sciskam!

      Usuń
  24. Samodzielnie wykonane prezenty są super. Takie od serca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wlasnie i mam nadzieje ze stana się bardziej popularne jak te drogie ze sklepow Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty