Tarta z jabłkami

Witajcie!
Jak mija Wam niedzielne popołudnie? Mam nadzieję, że miło i spokojnie. Ja założyłam, że moja niedziela będzie leniwie do granic możliwości, i nie ma opcji abym coś robiła. I co? Przegrałam sama ze sobą. Zamarzyłam o czymś słodkim. Niczym wielkim, ale smacznym. Tak, aby kawa smakowała jeszcze lepiej. Po szybkim przeglądzie składników jakie posiadałam w domu, padło na tartę z jabłkami. To szybkie ciasto, nie wymagające zbyt wiele czasu, składników i zawsze smakuje. 
Ciasto wykonałam z niecałej kostki słonego masła, trzech żółtek, około pół szklanki cukru pudru, szczypty wanilii i oczywiście mąki. Nie wiem ile dokładnie jej zużyłam, ponieważ standardowo zaufałam swojej intuicji i daleko mi było do aptekarskiej dokładności. Ciasto nie zawiera proszku do pieczenia, ponieważ lubię gdy jest bardzo niskie i kruche. Tak więc bardzo energicznie wyrobiłam ciasto, uważając aby nie było zbyt twarde. Następnie włożyłam je do lodówki a w międzyczasie obrałam kilka jabłek, pokroiłam je na małe cząstki, skropiłam sokiem z połowy cytryny i dusiłam dosłownie chwile w rondelku. Nie dodałam do nich cukru, tylko oprószyłam cynamonem. Tartę piekłam około 25 min w moim szalonym piekarniku. Uzyskało cudowny, złoty kolor. Gdy było jeszcze delikatnie letnie, posmarowałam je masą krówkową. Dzięki takiej temperaturze ciasta, masa łatwiej się rozprowadzała. Na masę układałam jabłuszka. Na sam koniec ciasto przyprószyłam cukrem pudrem i świeżo startą skórką pomarańczową. 
Tarta wylądowała na stole. I jeśli mam być szczera, nie ma już po niej śladu. Dobrze, że zdążyłam strzelić szybką fotografię, która nie jest idealna, ale przynajmniej wiecie, jak wyglądała moja niedzielna zachcianka. Udanego tygodnia moi drodzy! 
Pozdrawiam i do następnego..... 

Komentarze

  1. Ohh, ale smakowite jabłuszka na wierzchu :) No jak człowieka przyciśnie ochota na słodkości to nie ma zmiłuj, trzeba coś wykombinować, a tarta wyszła fantastycznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Patrycja! Obiecałam sobie ze do swiat nie ma opcji na ciasto a tu widzisz jaka słowna jestem Hahah! Jabłuszka naprawde fajne bo sprężyste i nie sa słodkie Tworzą fajny balans.

      Usuń
  2. Ciekawa i bardzo apetyczna. Nie dziwię się, że znikła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo! Nie była tez ogromna ale fakt! Bardzo szybko zniknęła co mnie nawet ucieszyło Nie bedzie kusić po nocach Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  3. O tak, to coś dla mnie. Uwielbiam tarte, a Twoja wygląda przepysznie.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pysznie wyszła Twoja tarta ;) Bardzo lubię tarty owocowe, a szczególnie ciasta z jabłkami. Często ostatnio robię ciasta z jabłkami.
    Fajne ciasta pieczesz :) Narobiłaś mi apetytu na ciasto z jabłkami ;)
    Pozdrowionka ode mnie ;)
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciastach nie jestem mega dobra i robie podstawowe wypieki z moja inwencja twórcza Generalnie lubie gdy rodzina i znajomi lubia to co im przyrządzę Pozdrawiam cieplutko Patryk 😊

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. I nici wyszły z mojego leniuchowania dzisiejszego Hahha Sciskam😘

      Usuń
  6. super ciacho :) mam słabość do tych z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez bardzo lubie jabłuszka i wszystko co z nimi! Sciskam Cie kochana bardzo serdecznie😘

      Usuń
  7. Bardzo apetyczne ciacho! O tej porze to niebezpieczne takie widoki ;) pozdrawiam 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Olu! Mam nadzieje ze u Ciebie wszystko ok? Tak tak znam to! O tej porze to juz sie nie ogląda jakichkolwiek jedzeniowych zdjec 😘😘😘

      Usuń
  8. Ooo ile jabłek! Pycha, takie ciasta to lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje ślicznie! Ja tez lubie takie ciacha Proste i w miarę smaczne Pozdrawiam Cie ciepło 😊

      Usuń
  9. Bardzo smakowite ciasto, a ja uwielbiam ciasta z jabłkami,więc skuszę się na kawałek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. muszę wypróbować. Apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. smakowicie i pachnąco. Jabłka to jak najbardziej sezonowe owoce teraz są najsmaczniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez tak mysle ze o tej porze roku sa najbardziej smaczne A nasze rodzime to zawsze wygrywają Pozdrowionka! 😊

      Usuń
  12. Ciasto wygląda obłędnie pysznie i uwielbiam leniwe niedziele. Zbieram wtedy siły na cały tydzień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez leniwe niedziele lubie i taki miałam plan a tu widzisz Łakomstwo wygrało Haha Pozdrawiam i zycze spokojnego wieczoru😊

      Usuń
  13. Przepisy na ciasta z jabłkami zawsze w cenie, a Twoje wgląda pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuje za komentarz! Bardzo mi miło Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Ciasta z jabłkami zawsze i wszędzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubisz? To sie ciesze ze nie jestem sama! Buziaki😊

      Usuń
  15. Wypieki z jabłkami to zawsze jedne z moich ulubionych. Takiej tarcie nie byłabym w stanie powiedzieć NIE :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! Bardzo mi miło! Ja tez uwielbiam jabłkowe szaleństwa. Zycze spokojnego wieczoru i udanego tygodnia🍎

      Usuń
  16. Ależ to pięknie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Natalia! Mam nadzieje ze dzien minął ci całkiem fajnie. Dziękuje za piękne słowa Tarta domowa jak i wszystko u mnie. Wyglada jak wyglada Grunt ze smakowało Pozdrawiam cie goraco!

      Usuń
  17. Żebym wiedziała, że take pychoty będziesz miała to bym w niedziele na tą kawę wpadła a nie w sobotę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Ty to jeszcze zapomnialas cos zabrać z mojego domu! Oj popraw się siostro popraw! Ale niebawem tiramisu ci zrobie bo czekałaś na nie 9 miesięcy:))

      Usuń
  18. Piękna i pyszna tarta :) Ja też lubię coś słodkiego do kawki zjeść :) Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrobiem córcia zrobiem pozdrawiam tata😁

      Usuń
    2. Witaj Małgosiu Ciesze sie ze tak jak ja lubisz sobie czasem do kawusi zgrzeszyć Pozdrawiam bardzo serdecznie👍🏻😘🎄

      Usuń
  19. Rozbawilo mnie stwierdzenie szalony piekarnik,haha odrazu pomyslalam o moim gora piecze doskonale natomiat dol jest letni chyba grzalka poszla.Oj az slinka mi leci, na mysl zjesc takie ciasto do kawki.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde mam szalony piekarnik Termoobieg biega po całym piekarniku czy go wlacze czy nie i dlatego często przypalam Wiec kontrola nad szaleńcem musi być Co zrobić Pozdrawiam! Udanego dnia Madziu!

      Usuń
  20. Bardzo, ale to bardzo apetyczna tarta, jabłka wręcz się proszą zeby je zjeść :) Ja tez często daje mąkę na oko i potem się zastanawiam ile jej było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff to sie ciesze! Ja duzo robie na oko a potem nie umiem wytłumaczyć co i jak Ale taka juz jestem Mam nadzieje ze czasem moje posty sie komus przydadzą Sciakam cie kochana😘

      Usuń
  21. Cudownie wygląda :) Pyszna tarta! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Chetnie bym cie na nia zaprosiła gdybys była blisko! Pozdrawiam 😘

      Usuń
  22. mam mnóstwo jabłek, już wiem co z nich zrobię.Dziękuję za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Na pewno się uda i będzie smakować Pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  23. Odpowiedzi
    1. To taka szybka wersja szarlotki ale rownie smaczna Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty