Zupa krem z pomidorów i papryki

Witajcie! 
Mam nadzieję, że wszystko u Was dobrze i cieszycie się, optymistycznym nastawieniem do życia. Nie wiem jak u Was, ale u mnie pogoda jest całkiem przystępna, choć już czuć zimowy klimat. Myślę, że na takie chłodniejsze dni, idealnym rozgrzewaczem będzie pikantna zupa. 
Królową polskich zup, jest prawdopodobnie pomidorowa, która jest znana chyba każdemu. Ja dziś chcę Wam zaoferować, małą wariację na temat tej zupy. A mianowicie krem. Co prawda, w składzie nie ma wyłącznie pomidorów, ale jak na wariację przystało, szaleństwo musi być. Opowiem Wam teraz jak ją przyrządziłam i mam nadzieję, że choć jedna osoba skusi się na jej wykonanie. 
Do sporego rondelka, wlałam kilka kropel oliwy z oliwek, a na nią wrzuciłam trzy marchewki pokrojone w plastry. Gdy marchew się lekko zrumieniła dodałam pomidory, jedno świeże chilli i dwie czerwone papryki. Wszystko podlałam jedną szklanką bulionu i gotowałam na małym ogniu. Gdy warzywa stały się prawie miękkie, dodałam do nich 5 ząbków czosnku, garść świeżej bazylii, i 4 suszone śliwki. Całość doprawiłam do smaku solą morską, wędzoną papryką, łyżeczką brązowego cukru i odrobiną cynamonu. Gdy zupa lekko przestygła, zblendowałam ją na krem i przetarłam przez sito, w celu pozbycia się zbędnych pestek i skórek, a także uzyskania bardziej kremowej konsystencji. Zupę podałam w towarzystwie sera feta i paluchów serowych, które dodatkowo podbiły smak. Myślę, że krem pomidorowo-paprykowy jest godny uwagi. 
Prawdopodobnie latem miałby dużo lepszy smak, ponieważ jakość wszystkich produktów jest o niebo lepsza. Ale z drugiej strony, latem nikt nie szuka rozgrzewających potraw prawda? 
Zapraszam do gotowania! 
Pozdrawiam i do następnego..... 


Komentarze

  1. Też taką robię, jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Natalia! Bardzo sie ciesze ze ty także lubisz ten krem! Pozdrawiam Cie serdecznie!

      Usuń
  2. Lubię zupę krem, ale bez żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez fajnie! Kazdy krem jest dobry pod warunkiem ze robimy go z ulubionych składników Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pyszna i bardzo pożywna zupka :) Idealna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje kochana! U mnie jesienią takie zupy naprawde maja powodzenie! Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie!

      Usuń
  4. my niestety zup kremów nie jadamy,
    wszystko na rosłołach i warzywa w kawałkach....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co Ja kiedys tez nie jadłam a przekonał mnie krem w kubku którym poczęstowała mnie kolezanka i stwierdziłam ze nie jest najgorzej Stad jadam kremy ale tylko o tej porze Latem nie ma obcji Sciskam!

      Usuń
  5. jeśli pomidorowa, to koniecznie ze świeżych pomidorów albo w domowej roboty przecieru. Nigdy z koncentratu:) Przemawia do mnie dodatek fety:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Julianno Zgadzam sie z Toba! Zawsze robie ze świeżych pomidorów Dlatego napisałam ze niestety latem taka zupa jest o niebo lepsza bo i pomidory sa smaczniejsze! Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  6. Na pewno musi być pyszna ta zupka, ja zwykle idę na łatwiznę i dodaje koncentrat pomidorowy, ale musze kiedyś spróbować zrobić z naturalnych składników, pewnie smak nie do poznania :)
    Pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Klara! Ze świeżych pomidorów jest duzo smaczniej Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie dobrze? Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Pyszna wariacja na temat pomidorówki, na pewno fajnie rozgrzewa w te chłodne dni :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci Patrycja ze ja nie jestem fanem pomidorowej ale krem lubie wlasnie dlatego ze jest pikantny i rozgrzewa jak na dworze wieje i leje. Miłego dnia moja droga!

      Usuń
  8. W tym roku przekonałam się dopiero do zup rozgrzewających :) Z dyni jest naprawdę pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Małgosiu! Tez bardzo lubie krem z dyni i ten pomidorowy tez jest fajny ale mój ulubiony to krem z białych warzyw Moze go opublikuje któregoś dnia! Udanego weekendu!

      Usuń
  9. Świetny przepis! Koniecznie muszę wypróbować. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zupy krem :) Bardzo lubię zupę pomidorową ;) Ostatnio jadłem taką zupę, ale była przygotowana z przecierem pomidorowym oraz z dodatkiem makaronu i ziół prowansalskich. Twoja zupa wyszła wyśmienicie :)
    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Patryk! Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie dobrze Odnośnie zup to jadam je raczej o tej porze Latwm szukam czegos lżejszego i o zupach prawie wcale nie mysle Dlatego cieszy mnie ta pora bo mozna troche cześciej pobawić sie w kuchni. Ja lubie dobry smak ale nie lubie tracić duzo czasu na gotowanie Grunt to dobry pomysł i pyszny produkt który zawsze sam sie obroni! Miłego dnia!

      Usuń
    2. U mnie wszystko dobrze ;) Dziękuję. Ja też nie lubię jeść zup w okresie letnim, dlatego też zima jest dobrą porą roku na zupy.
      Również życzę miłego dnia!
      Patryk

      Usuń
  11. Jakoś poczciwa pomidorowa odeszła u mnie w cień, ale taka wariacja czemu nie:) Pysznie się zapowiada, tym bardziej że pogoda nie rozpieszcza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniczko! Wlasnie u mnie z ta pomidorowa tez tak troche na bakier ale wlasnie w formie kremu z papryka jest całkiem ok. Zycze Tobie pieknego i spokojnego weekendu!

      Usuń
  12. Jedna z moich ulubionych zup :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde? Ale miło! Mam nadzieje ze spędzasz weekend bardzo miło! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  13. u mnie też pogoda ładna, słoneczko świeci więc bez spacerku się nie obejdzie. A co do twojej wariacji to coś pysznego, lubię takie pikantne smaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziwo w Dublinie nadal nie pada ale czuje ze niebawem ulegnie to zmianie. Ciesze sie ze podobnie jak ja lubisz troche pikantne zupki jesienna pora! Udanego spaceru i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  14. Nigdy nie pogardzę dobrą pomidorówką, a ta wygląda na doskonałą! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mam być szczera to była jak złamanie odrobine za ostra ale męska cześć mojej rodziny była bardzo zadowolona! Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie!

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Dziękuje za komentarz i przesyłam pozdrowionka😊

      Usuń
  16. Jeszcze nie jadłam pomidorówki jako kremu, ale ten przepis (bazylia, czosnek etc.) brzmi znakomicie, może się skueszę, żeby zrobić chociaż przy moim talencie kulinarnym to nie wiem czy coś z tego wyjdzie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och moja droga! W kuchni kazdy ma talent a ja celowo podaje bardzo proste przepisy bez dziwnych składników aby każda osoba mogła znaleść cos dla siebie i nie siedzieć godzinami w kuchni! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  17. Kiedyś jadłam taki krem pomidorowo-paprykowy. Był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie! Tez mysle ze jest fajny znaczy smaczny 😊 Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Polubiłam kremowe zupy ale pomidorowej jeszcze nie jadłam, czas nadrobić ;) Teraz takie rozgrzewające zupy są na czasie a ponieważ pomidory nie są tak dobre jak latem dodatek papryki idealnie je podkręci :) zawsze też można użyć pomidorów z puszki lub domowego przecieru.... Ps. Co do pogody to u mnie przez kilka dni było pięknie, śnieżnie i zimowo niestety już po śniegu :/ pozdrawiam 💜

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chce śnieg!!!! ❄️❄️❄️Nie ma szans..... Miłego tygodnia Olu!!!❤️

      Usuń
  19. nie ma to jak domowa zupa :) w sam raz by się rozgrzać zimową porą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Sa jeszcze ludzie ktorzy doceniają domowa kuchnie 😘Sciskam!!!!

      Usuń
  20. Odpowiedzi
    1. Dziekuje! Pozdrawiam cieplo i zycze spokojnego wieczoru!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty