Hiszpańska tortilla!


Witajcie!
Przedstawiam Wam dziś, kolejne proste danie. Hiszpańska tortilla! To nic innego jak bardzo prosty omlet. Hiszpanie pieką go na patelni, a ja aby ominąć proces przewracania go na drugą stronę, postanowiłam go upiec w piekarniku. Użyłam do niego, średniej wielkości formy ceramicznej do tarty. Tortilla jest bardzo popularną przekąską, ale bez problemu może stanowić danie główne. Podawana jest na gorąco ale na zimno jest równie pyszna. Podstawowym składnikiem są ugotowane ziemniaki i jajka, a reszta dodatków zależy od naszej wyobraźni i smaku. Można dodać cebulkę, wędlinę albo warzywa. Ja wykonałam dziś, naprawdę podstawową wersję, która mi osobiście smakuje najbardziej. 
Doskonale komponuje się z ulubionymi surówkami, sosami, gulaszem, a i z ketchupem dzieciaki chętnie ją zjedzą. 
Przejdźmy teraz do składników. 
Podam taką ilość, jaką zużyłam na średniej wielkości formę.
4 niewielkie ugotowane ziemniaki, 4 świeże duże jajka, pół szklanki słodkiej śmietany 18% i pół szklanki żółtego sera, oraz kilka liści świeżej bazylii(można pominąć).
Przyprawy to sól, pieprz i gałka muszkatołowa. 
Formę posmarowałam oliwa, a na nią ułożyłam ziemniaki pokrojone w plasterki. Do miski wbiłam jajka ze śmietaną i startym serem. Całość przyprawiłam solą i pieprzem i energicznie wymieszałam. Pamiętajcie o gałce muszkatołowej, ponieważ nadaje cudowny smak naszej tortilli. Masę wylałam na ziemniaki i dodałam kilka, świeżych liści bazylii. Całość ląduje w piekarniku. Masa odrobinę urośnie, dlatego też warto uwzględnić  to w doborze naczynia. Pieczemy do momentu ścięcia się masy na górze. 
Zbyt długie pieczenie, wysuszy nasz omlet i stanie się mało smaczny.  Piekłam go około 15 min w średnio nagrzanym piekarniku. 
Nie miałam dziś fantazji kulinarnej, więc moją tortillę, podałam z szynką parmeńską i małymi konserwowymi ogórkami. Wyszło całkiem smacznie!
Liczę na to, że spodoba Wam się ten przepis i szybko go wykorzystacie w swojej kuchni, a co za tym idzie, wniesienie do swojego domu odrobinę hiszpańskiego klimatu. 

Pozdrawiam serdecznie i do następnego........ 

Komentarze

  1. Wyśmienicie wyszła tortilla ;) Bardzo lubię tortillę, jak i kuchnię hiszpańską ;) Ja kiedyś przyrządziłem omleta z usmażonymi ziemniakami, gdzie do masy jajecznej dodałem trochę mleka i mąki (przyrządziłem omleta na patelni). W Niemczech również przyrządza się omlety z usmażonymi ziemniakami. Kuchnia Niemiecka również słynie z popularnej sałatki na bazie szpeku, czyli boczku i smażonych ziemniaków. Pychotka.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Patryk! Mam nadzieje ze wszystko ok u Ciebie? Ja nie chciałam robic na patelni bo akrobacje z talerzem i przewracaniem pewnie by mi nie wyszły Hahah. A tak właściwie to przypomniałeś mi sałatkę ziemniaczana wlasnie z Niemiec! Robiłam tylko raz i nie wiem czy była taka jak powinna byc ale mi smakowała. Niemniej jednak bardzo chetnie bym zjadła taka mega pyszna ziemniaczana sałatkę Pozdrawiam!

      Usuń
    2. U mnie jest Ok ;) Rozumiem, ja również nie lubię przewracać omleta na 2 stronę :)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  2. Chętnie wypróbuję przepis! Wygląda bardzo apetycznie! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu! Dziękuje ślicznie za komentarz i zapraszam do wspólnego gotowania. Tortilla to nic odkrywczego ale jest fajna alternatywa gdy ziemniaczki z obiadu zostaną 😊

      Usuń
  3. witam się i lecę zaglądać do postów... z usmiechem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej śliczna! Jaki miły komentarz! Dziękuje i przesyłam pozdrowionka 😊

      Usuń
  4. Oj musi byc pyszna,robilam kiedys podobna ale musze ten twoj przepis wyprobowac.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Madziu! Ciesze sie ze jestes u mnie na blogu tak czesto. Ostatnio jakos głowe mam wyłączona i nic ciekawego nie pisze ale za to gotuje... nie wiem czy to jesienne przesilenie czy ospała głowa. Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  5. Uwielbiam kuchnię hiszpańską, tortilla wygląda bardzo smakowicie i aż chciałoby się ją zjeść z monitora :)
    Dobry pomysł z piekarnikiem, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo mało znam hiszpańska kuchnie. Dosłownie kilka przepisów, ale czesto tez improwizuje i mieszam jakies kraje razem. Takie szalone eksperymentu wychodzą czesto na korzyść ale czasem sa totalna pomyłka 😊 Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje kochana ze wypróbujesz ten przepis i dasz znacz czy zjadłaś czy nie 😊 oby ze smakiem!

      Usuń
  7. Wygląda apetycznie, ale gotowanie to nie moja pasja. Nie jestem mistrzem kuchni i nie mam do tego talentu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Matylda! Czasem gotowanie to konieczność i nie kazdy musi lubić i umieć gotowac. Ta propozycja jest banalnie prosta bo prawie jaj jajecznica i jestem pewna ze gdy najdzie Ci ochota to zrobisz tą tortillę duzo lepsza niz ja! Pozdrawiam!

      Usuń
  8. ale dawno nie jadłam,pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do gotowania Udanego weekendu! 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Naprawde? Ojej miło mi dziękuje! Tak naprawde wszystkie zdjecia wykonuje iPhone i daleko mi do pięknych prezentacji ale mam nadzieje ze smak sie zawsze obroni! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  11. zawsze to przewracanie mnie przerażało.... fajnie że obmyśliłaś sposób z piekarnikiem! lubię takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje! Mysle sobie ze musimy wymyślać jak najprostsze rozwiązania, bo przeciez po co sie męczyć Haha 😊Miłego weekendu☀️

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty