Pieczarki portobello 

Witajcie kochani! Dziś przychodzę do Was z bardzo szybką propozycją przekąski, która może również stanowić pełne sycące danie. Mowa o dużych pieczarkach portobello. Pieczarka ta jest bardzo wdzięcznym produktem w kuchni, ponieważ można do niej dodawać chyba wszystko co znajduje się w naszej lodówce. Począwszy od sadzonego jajka i szynki, fajnego farszu z mielonego mięska- typowego jak na gołąbki. Można dodać kaszę kuskus z groszkiem, lub puree ziemniaczane z czosnkiem. Jest też świetną alternatywą dla wegetarian. Cudownie smakuje z pomidorkami, papryką, cebulką i serem, lub ze zwykłym farszem na lasagne. Naprawdę, tylko od nas zależy co dodamy do tych ogromnych kapeluszy. Ja dziś zrobiłam typową prostą wersję, którą Wam teraz przedstawię.
Pieczarki obrałam ze skóry, i położyłam na blaszce. Przyprawiam pieprzem, pamiętając że dodatki mogą być słone. W moim dzisiejszym wydaniu znalazły się kawałki pancetty, lekko zrumienionej na patelni. Dodałam też świeżą paprykę i cebulkę. Przyprawiłam oregano a całość pokryłam obficie żółtym startym serem i wstawiłam do piekarnika na 15 minut. 
Jak sami widzicie, to chyba najprostsza potrawa na świecie, a jej smak w zupełności satysfakcjonuje. Myślę, że to fajna przekąska dla zapracowanych, albo świetny pomysł na śniadanie czy kolację. Doskonałe, szybkie danie dla niespodziewanych gości. Cóż więcej chcieć.... 
Jeśli chodzi o mnie, to zabrakło mi na talerzu świeżego avocado, ale niedzielne lenistwo wygrało z chęcią zjedzenia....  
A jakie są Wasze pomysły na pieczarki portobello? Podzielicie się ze mną swoimi pomysłami? 
Pozdrawiam Was ciepło i życzę spokojnego dnia! 

Komentarze

  1. O tak pieczarki z dodatkami to super sprawa (w ogóle pieczarki uwielbiam). Dobre są także na przekąski lub przystawki. Ja uwielbiam je faszerowane swoimi ogonkami z bardzo pikantnymi przyprawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! I juz na samym poczatku prosze o przepis na ten pikantny farsz, chyba ze to Twoj sekret😘 Spokojnej nocy i pozdrawiam cieplo!

      Usuń
  2. Witaj! Pierwsze słyszę o takich pieczarkach. Ale pewnie i u nas takie są. Super przepis, na pewno wypróbuję. Ja najczęściej stosuje pieczarki jako farsz np. do krokietów, pierogów, albo suszę i jako dodatek do bigosu, czy kapusty z grochem. Pieczarek nie obieram.
    Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzien dobry Teresko! Pieczarki portobello to takie duze kapelusze i chyba są wszędzie dostępne. Ja obieram ze skory tylko ten rodzaj pieczarki bo jest jakas taka gruba a tez w piekarniku szybciej sie upiecze. Miłego dnia! Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Takiej wersji nie próbowałam, mój mąż lubi pieczarki w smażone w bułce tartej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej kochana! Super są pieczarki w bułce tartej! Ja czasem do bułki dodaje troche sezamu albo startego parmezanu i tez pycha! Mam nadzieję ze kiedys skusisz się na moją wersje i bedzie smakować Tobie i Twojej rodzinie! Pozdrawiam!☺️

      Usuń
  4. Dobra Agnes, kurde , smaki rozbudzasz jak trzeba, po ludzku..ale niebianskie..Powiedzialam, ze napisze..I niech wszyscy wiedzą, jaka jest najprawdziwsza prawda.. O! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebiańska anielica sie odezwała! 😘😘

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty