Makaron z tuńczykiem.

Witajcie serdecznie!
Mam nadzieję, że wszystko u Was dobrze? 
 Przychodzę dziś do Was z kolejnym szybkim przepisem, na coś naprawdę smacznego. Jedynym wymogiem jest to, że musicie lubić tuńczyka. 
Makaron z tuńczykiem to włoskie danie, które serwują niemal wszędzie. Jak już pewnie wiecie, Włosi nie lubią dużej ilości sosów w makaronach, ale lubią dobry, intensywny smak. 
Makaron z tuńczykiem jest bardzo aromatyczny i nie potrzebuje produktów cieżko dostępnych, ani bardzo drogich. Mam nadzieję, że Was zaciekawi ta propozycja.
Przejdźmy do działania, krok po kroku.
Wstawiamy wodę na makaron, którą oczywiście solimy. Dziś postawiłam na makaron typu linguine, który do złudzenia przypomina spagetti, tyle że jest płaski. Oczywiście, wybór makaronu jest raczej dowolny i nie musimy kurczowo trzymać się przepisu. Grunt to dobry smak i radość gotowania. Teraz sos.
Na dość sporą patelnię, wlewamy oliwę z oliwek, a następnie dodajemy trzy ząbki czosnku, pokrojone w cieniutkie plasterki. Gdy czosnek uzyska lekko złoty kolor, dokładamy jedno świeże małe chilli, pokrojone w cieniutkie paseczki.(oczywiście bez pestek)
 Myślę, że zapach unoszący się w kuchni, zaczyna Was delikatnie uwodzić. Teraz tuńczyk. Ja użyłam zwykły z puszki. Nie w oleju, tylko w wodzie. Odsączyłam go i dodałam na patelnię. Na koniec wlewam puszkę pomidorów. Można też dodać świeże pomidorki, ówcześnie obrane ze skóry i pokrojone w drobną kostkę. Wszystko mieszamy i doprawiamy do smaku odrobiną soli. Sos gotowy! Opcjonalnie można dodać  kilku suszonych pomidorków, i parę oliwek. Lubię tak czasem poeksperymentować i bawić się smakiem. 
W tym samym czasie, odcedzamy makaron ale nie przelewamy go zimną wodą. Jeszcze gorący wrzucamy na naszą patelnię. Łączymy wszystkie produkty i gotowe! 
Można serwować. 
Makaron posypałam świeżo startym parmezanem.  
Na talerzu znalazł się również, kawałek ciemnej bagietki z cudownym pomidorowo-czosnkowym masełkiem, które zrobiłam kilka minut wcześniej. 
Ot i cała filozofia na temat makaronu z tuńczykiem. Szybkie danie, gotowe w 15 min. Myślę, że najlepsze jest ze świeżych pomidorów, ale pomidory z puszki czy pasata pomidorowa, doskonale spełniają swoją rolę.
Mam nadzieję, że to kolejne, szybkie danie, przypadnie Wam do gustu.
Właściwie, nie miałam w planach tego publikować ale z drugiej strony.... skoro już gotuję.....
 Pozdrawiam i do następnego!





Komentarze

  1. Zawsze tuńczyk kojarzył mi się z sałatką, nigdy nie wpadłam na pomysł, że można o rownież jeść z makaronem.
    Bardzo ciekawy przepis i koniecznie muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Klara! Mam nadzieje ze wszystko u Ciebie ok? Ja uwielbiam tuńczyka pod wieloma postaciami Makaron jest pyszny ale tez wczesniej był przepis na pierogi z tuńczykiem Mozesz zajrzeć jeśli masz ochote! Pozdrawiam i zapraszam do gotowania 😊

      Usuń
  2. ciekawa jestem smaku tuńczyka - kiedyś widziałam w sklepie - ponad sto złotych za kilo tej ryby - ponoć tak smaczna że grozi jej wyginiecie, może kiedyś aprobuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo lubie filet z tuńczyka ale jak wspomniałaś jest dosc drogi U mnie w Dublinie kosztuje 26 e za kg To troche duzo Dlatego tez czesto zamawiam go będąc na wakacjach bo jest duzo tańszy a w domu asekuruje sie puszkami... coz zrobic. Pozdrawiam ciepło! ☺️

      Usuń
  3. Danie jest super! Czasem mój Małż robi wersję ekspresową bardziej ubogą zwaną roboczo,, zafajdanką,, :D Dobry makaron i dobry tuńczyk w kawałkach z oliwą to podstawa, do tego cebulka ze szczypiorkiem,świeży pieprz i to się naprawdę da zjeść :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Ola! Super przepis! Ja wlasnie lubie takie Byle szybko i smacznie a jak jest kolorowo to juz nic wiecej do szczęścia nie potrzeba Bardzo tez lubie rożne pasty z tuńczyka i znam chyba 6 wersji ale nie wiem czy kogos to zainteresuje bo przeciez kanapki z pastami wyszły z mody Pozdrawiam 😘

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dziękuje Lena! Mam nadzieje ze kiedys ugotujesz moja wersje jeśli lubisz tuńczyka Miłego dnia! ☀️

      Usuń
  5. Super przepis! Chętnie wypróbuję! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu! Mam nadzieje ze Ci zasmakuje ten prosty makaron i przyda się w bardzo zapracowanych dniach bo nie zajmuje wiele a smakuje lepiej niz wyglada! Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
    2. Ty to potrafisz dogodzić Ludziom, smakom i brzuchom..Znowu trafiony, zatopiony tunczyk , makaroni i..ło matko bosko..ja już ruszać się nie mogę, od samego patrzenia! Ahahahahahaaa.. Słodkie buziaki , na deser!! :-))) :-*

      Usuń
    3. Basieńko! My lubimy te same smaki i klimaty wiec co tu duzo gadać ❤️

      Usuń
  6. Ja dziś robiłam paszteciki z tuńczykiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez bardzo lubie! Takie na ostro z cebulka smażona! Pychotka! Pozdrawiam!!!! 😘

      Usuń
  7. Na początek chciałem Pani podziękować za odwiedzenie mojego bloga, jak i za dodanie komentarza. Mam nadzieję, że Pani spodobał się mój blog ;) Zapraszam do ponownych odwiedzin ;)

    Odnośnie przepisu na makaron z tuńczykiem - danie jest wyśmienite. Nie jadłem nigdy jeszcze takiego dania. Muszę koniecznie wypróbować makaron z tuńczykiem.

    Serdecznie pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Patryk! Mam nadzieje ze przyda ci sie przepis na makaron z tuńczykiem. Nie zajmuje wiele czasu a smakuje bardzo fajnie. Oczywiscie ze bede odwiedzać Twoj blog bo jest bardzo ciekawy. Pozdrawiam z Dublina bardzo serdecznie! Aga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej ;) Bardzo spodobał mi się Pani przepis :) Bardzo lubię proste i szybkie dania ;) Pani blog również jest bardzo ciekawy - bardzo lubię blogi kulinarne :)
      Również pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
    2. Patryk nie mow do mnie pani prosze! Dziękuje za miłe słowa! 'Mój blog jest troche mieszanka poplatanych mysli wspomnień i przepisów wiec troche zakręcony ☺️

      Usuń
    3. Ok, będę mówić Agnes ;) Ja z przyzwyczajenia mówię Pani ;)
      Pozdrawiam,
      Patryk

      Usuń
  9. Super jest ten makaronik, z tuńczykiem jeszcze nie jadłam, choć bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Patrycja! Polecam ten przepis choćby dla tego ze jest bardzo szybki a jak ktoś lubi tuńczyka to juz sukces gwarantowany ☺️Sciskam!

      Usuń
  10. Makarony mogłabym jeść na milion sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest ten sam problem ☺️ pozdrawiam Cię Basiu!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty