Słodkiego włoskiego życia - czyli tiramisu story.

Jest tyle wariacji na temat tiramisu, że już sama nie wiem które jest prawdziwa. Chcę się podzielić z Wami moją wersja ciasta. Chyba dlatego, że zawsze robi dobre wrażenie gdy stawiam je na stole, lub obdarowuję nim znajomych. Moja wersja zapożyczona jest od rodowitej Włoszki, ale gdyby ktoś miał zastrzeżenia to mogę dodać, że każda z nas gotuje czy piecze indywidualnie. Niemal w każdym domu rosół czy bigos smakuje inaczej nie wspominając o naszym poczciwym serniku! Przejdźmy do przepisu 😊 Ser mascarpone 500g , 5 świeżych jajek, 1/5 szklanki cukru pudru, podłużne biszkopty chyba dwa opakowania, bardzo mocna kawa, gorzkie kakao i powinno być Amaretto. Zaczynam od kawy! Mocna i aromatyczna do której dodaje większą krople alkoholu. Nie miałam amaretto ale miałam cudowna malinowa nalewkę, która spełniła swoją role perfekcyjnie. Przejdźmy do masy! Dwie szklane miski. W jednej zamieszkały białka a w drugiej żółtka z cukrem. Ubiłam białka na sztywna pianę a następnie żółtka z cukrem. Do żółtek dodałam dwa opakowania serka mascarpone. Na koniec pianę z białek i delikatnie połączyłam składniki w jedną całość. Nie bój się i spróbuj! Umocz paluszek - jak dziecko. Przecież tak smakuje najlepiej 😋 Ok! Mamy już wszystko! Co dalej? Teraz masz wybór. Zrobić tiramisu w jednym naczyniu lub w kilku pięknych pucharkach, tak by każdy miał swoją własna porcję. Tym razem postawiłam na jeden szklany pojemnik. Do dzieła! Na dno pojemnika wkładamy namoczone w kawie biszkopty, a na nie wkładamy połowę masy. Masę posypujemy obficie gorzkim kakao i powtarzamy cały proces, czyli namoczone biszkopty i druga warstwę masy. Górę ciasta posypujemy kakao. Tak wygląda oryginalna receptura, ale ja dodałam trochę od siebie. Gdy robie ciasto w dużej formie dodaje odrobine rozpuszczonej żelatyny by ułatwić krojenie a na wierzch zamiast kakao dodaje starta gorzka czekoladę i układam malinki. Naprawdę polecam! Wasi domownicy i goście będą zachwyceni!!!! Dajcie znać czy skorzystaliście! Smacznego miłego życia!!!!!

Komentarze

  1. Uwielbiam❤❤❤i od pewnego czasu sama "popelniam" takie tiramisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Trzeba osładzać sobie życie !!! Ja też lubie takie slodkie popełnianie :) Pozdrawiam cieplo

      Usuń
  3. Aga, czekam az mnie zaprosisz na takie tiramisu :O)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiedz tylko kiedy? Jestem na tak !!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty