Skup się na sobie!


Dziś trochę osobiście. Miewam chwile słabości związane z tym, że skupiam się na innych, a co za tym idzie pobudzam moje kompleksy, które wygrywają ze mną i powalają na łopatki. Mam nadzieję, że tak nie robicie, bo to ogromny błąd, który wcale nie pomaga nam ulepszyć siebie. Wręcz przeciwnie! Potrafi zatrzymać nas w miejscu i dodać paraliżującego strachu przed kolejnymi ruchami. Jestem osobą, która bardzo rzadko docenia samą siebie, za to cudownie idealizuje wszystko co mnie otacza. Każdy jest lepszy, ładniejszy, mądrzejszy i bardziej zdolny. Dzięki takim wizjom moje ego spada, za to wszystkich innych wzrasta. A ja czuję się mała i bezwartościowa. Oczywiście fajnie jest mieć dobre wzorce, ale trzeba pamiętać o tym, że to tylko wzorce. Możemy się kimś inspirować i uczyć dzięki komuś, ale porównywać się do kogoś, zwyczajnie nam nie wolno! Musimy pamiętać jedną ważna kwestię. Każdy jest inny i to właśnie ciekawe jest w życiu. Jedni uczą się języka w miesiąc a inni w trzy lata. Każdy w swoim indywidualnym tempie. Powinniśmy skupiać się na sobie i własnym rozwoju, bo to droga do sukcesu! A sukcesem będzie akceptacja samego siebie. U mnie ten temat odrobinę kuleje. Prostym przykładem będzie chociażby to, że wchodząc na blogi innych osób doznaję szoku. Cudowne oprawy, przepiękne grafiki, czcionki i niesamowite fotografie. A co za tym idzie, moją głowę nachodzą takie oto myśli. Kobieto z czym do ludu! Usuń tego blog w cholerę! Czy ty widzisz poziom jakim inni dysponują? 
No właśnie! To jeden z przykładów, który powoduje totalną destrukcję mojej samooceny. Szlag by trafił! Dlatego też piszę ten post, aby Was ostrzec! Nie róbcie tego! Nie porównujcie się do innych! Skupiajcie się na sobie i swojej pracy. Odkrywajcie swoje talenty i zamiłowania. Szukajcie zdrowych inspiracji. Starajcie się odpowiednio wybierać towarzystwo, które Was otacza. Patrzcie na siebie swoimi, przychylnymi oczami i słuchajcie opinii najbliższych. Oczywiście tych, którzy w Was wierzą i szczerze kochają. Strońcie też od osób myślących o sobie, że są najlepsi, najmądrzejsi i najpiękniejsi. Może nie będą chcieli dla Was źle, ale życie w cieniu takich osób bywa trudne i może zakrzywić nasze spojrzenie na siebie. Ze swojej strony, życzę Wam zdrowego i pięknego rozwoju w dziedzinie jaką lubicie. Myślcie o sobie i tym co daje Wam radość! Czy to rodzina, dieta, sukcesy zawodowe, a może nauka języka lub poznawanie nowej kuchni. Myślcie o własnej satysfakcjonującej Was drodze! Drodze do sukcesu! Waszego sukcesu! Ja mam nadzieję, że mój blog kiedyś się rozwinie i będzie ładniejszy, a moje gotowanie stanie się smaczniejsze i ciekawsze, a ilość przypalonych kotletów i przesolonych zup zmniejszy się do minimum. Tak więc moi drodzy, dbajmy o swoje pozytywne emocje i cieszmy się, każdym maleńkim krokiem do przodu. Pozdrawiam! 
Ps. A jak już macie totalnie dość, to wyjdźcie z domu! Przecież się nie zawali. Ja dziś postawiłam na kawkę w świetnym towarzystwie, i zaraz nastawienie dużo lepsze! Pamiętajcie! Moc jest w nas!!!! 

Komentarze

  1. To nie jest tak, że zawsze jest kolorowo, bo nie jest. Jak każdy człowiek masz gorsze dni,
    doświadczamy rozczarowań, dotykają nas przykre sytuacje itd.
    Aga!!Nie zwalniaj tempa,idz ciagle do przodu, pokonaj własne słabości, rozwijaj się i nigdy nie patrz wstecz!
    Czy starczy Ci sił? MUSI! Życie masz jedno!!! Choćby świat się walił, choćby wszyscy mówili Tobie, że nie dasz rady, to Ty musisz wierzyć tylko w swoją wewnętrzną siłę! Bo możesz wszystko! ???? Może świat nie stoi u Twych stóp,
    ale Twoje życie owszem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu! Wiesz ze ja jestem optymistka i kobitka lubiaca swiat! Czasem tylko lapia mnie jakies głupie nastroje i pisze o tym żeby blog był taki jak ja Prawdziwy! Sciskam cie i tesknie już za Twoim uśmiechem!

      Usuń
  2. No nie teraz to juz pojechalas Kobieto czego ty chcesz od siebie jestes super babka intelignetna ,zdolna,madra wszyscy to widza tylko nie Ty.Jestes super zabawna,ten kto cie zna,wie ze w twoim towarzystwie czuje sie jak w domu.Nie patrz na innych kazdy jest inny,i kazdy ma kompleksy wieksze i mniejsze, no ale takie juz jestesmy Bog nas takimi stworzyl i nie walczmy z tym porownujac sie do kogos,bo to boli jeszcze bardziej.Pamietaj nie wszystko zloto co sie swieci.Glowa do gory i wracajac do bloga jest super sam w sobie ,nie musi byc kolorowy z cekinami wazne to co w nim jest zawarte pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Madzia! Już teraz się pogubiłam w tym czy się znamy czy nie ale dziekuje ci za te słowa! one sa lepsze niż cokolwiek zlote czy materialne! Kochana jesteś i tyle! Nic więcej nie dodam:)

      Usuń
    2. No wiesz co?!!! Jakbym Cie nie znała, wiesz? ;-) "Skup sie na sobie"..tak tak..ale nie zapominaj o innych..Lepiej? No bo równowaga musi być..i to najzdrowsze..Ty zaczełaś od pinktu drugiego, zostal jeszcze ten pierwszy, ale.. Ty przeciez skupiasz sie na sobie, tzn. na własnych pasjach, na poszukiwaniu odpowiedzi, na tym ,że masz potrzebę innym cos dac!! To jest własnie Twoje..!! Już nie marrwie sie..jest dobra droga..uff!!! :-)))

      Usuń
    3. PS. znowu niechlujnie i szybko..a także w swoim stylu, z błędami..Wybaczysz? ;-)

      Usuń
    4. Wybaczam wszystko! Tyś moje guru❤️

      Usuń
  3. to dreptam tymi małymi kroczkami do przodu, a właściwie to na spacer czas wyjść...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci ze ja tez tak dreptam małymi kroczkami a czasem mysle ze stoję w miejscu i brak mi sił ale .... zyc trzeba!

      Usuń
  4. Każdy z nas ma gorsze dni, ja np. szczegolnie jesienią i zimą czuję się jak flak, który nie nadaje się do niczego, jednak fajnie mieć obok siebie drugą osobę, która będzie pomagać, wspierać i rozumieć ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! To prawda! Oby każdy z nas miał kogos zaufanego i szczerego obok siebie,i tez musimy pamietac by doceniać takie osoby bo to jest bardzo ważne a nie każdy o tym pamięta! Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty